صفحه اصلی

در حال بارگیری...

دعایی مجرب برای رفع حوائج

دعایی که پیامبر اکرم(ص) برای رفع حوائج در خواب به امام سجاد(ع) تعلیم فرمودند

یکی از دستوراتی که آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای رفع حوائج به آن توصیه می‌کردند ذکری است که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در خواب به امام سجاد علیه‌السلام تعلیم دادند، و به ایشان فرمودند آن را با انگشت بر کف دست بنویس، و بعد از آن هر حاجتی داری بخواه.

این دعا چنین است:

يَا اللهُ يَا اللهُ يَا اللهُ وَحْدَكَ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ أَنْتَ الْمَنَّانُ بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ وَ ذُو الْأَسْمَاءِ الْعِظَامِ وَ ذُو الْعِزِّ الَّذِي لَا يُرَامُ وَ إِلٰهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ وَ صَلَّى اللهُ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ.

ای خدا، ای خدا، ای خدا، یگانه‌ای تو، یگانه‌ای تو، شریکی برای تو نیست، تو خدای نعمت دهی، آفریننده آسمان‌ها و زمینی، دارای شکوه و بزرگواری هستی، دارای نام‌های بزرگی و دارای عزتی هستی که هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت، و خدای شما خدای یگانه‌ایست که خدایی جز او که مهربان مهرگستر است وجود ندارد. و خدا درود فرستد بر محمد و همه خاندانش.

امام سجاد علیه‌السلام فرمود: سوگند به خدایی که محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را به حق به نبوت مبعوث نمود آن را تجربه کردم و همانگونه بود که ایشان فرمود.[1]

بهجت‌الدعاء، ویراست دوم، ص٣٧۴

[1]. سیدبن طاووس این دعا را به عنوان یکی از دعاهای «اسم اعظم» نقل کرده است؛ نک: مهج الدعوات، ص٣٢٠.

 

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها